De ce mușchiul Psoas este considerat mușchiul sufletului

prezentare oferită de: psih Eusebiu Tihan, psihoterapeut şi specialist practici tradiţionale

Psoasul este  cel mai profund mușchi al corpului uman. Fiecare om are unul pe fiecare parte a coloanei vertebrale, atașat la părțile laterale și care se întinde lateral de la vertebra toracică 12 la fiecare vertebră lombară, apoi se mișcă prin miezul abdominal și pelvis fără a se atașa la os după care se conectează la mușchiul iliac printr-un tendon comun, la vârful osului femural (coapsei).

Diagrama de mai jos arată locația muşchiului psoas în corpul uman:

Psoasul este esențial pentru mișcarea corectă a corpului, deoarece afectează echilibrul nostru structural, integritatea musculară, flexibilitatea, puterea, amploarea mișcării, mobilitatea articulațiilor și funcționarea organelor. Fără psoasul tău, nu ai putea să-şi menții postura corectă sau să-ți muți picioarele pentru a merge. În timp ce mergeți, un psoas sănătos se mișcă cu ușurință, masând continuu coloana vertebrală, precum și organele, vasele de sânge și nervii trunchiului. Acest proces asigură fluxul de fluide în întregul corp și creează senzația de a fi împământat și centrat.

Psoasul este singurul mușchi care leagă coloana vertebrală de picioare. Psoasul este, de asemenea, legat de diafragmă prin fascia (țesutul conjunctiv), care influențează reflexul nostru de frică și respirația. Aceasta se datorează legăturii dintre psoas și structura reptiliană a creierului, cea mai veche parte interioară a creierului și a măduvei spinării.

Înainte de a afla despre legătura dintre psoas și energie, unii specialişti (Olson şi alţii) au început să implementeze prin practici de yoga, mai multe poziții/posturi de deschidere a șoldului, la începutul și la sfârșitul antrenamentelor. Deși intenția era pur și simplu relaxarea mușchiul psoas, aceşti specialişti au obţinut astfel o scădere semnificativă a tensiunii simultan cu apariţia unui tonus fortifiat. Odată ce a fost expusă cercetării, s-a conştientizat relaţia dintre psoas, stres și spiritualitate și specialiştii au început astfel să se refere la psoas ca fiind „mușchiul sufletului”.

Ca o paranteză, Taoismul este o filosofie, adesea menționată ca o religie, care încearcă să explice relația noastră cu natura și universul. Taoștii practicanţi se concentrează foarte mult pe autenticitate, sănătate, nemurire, detașare, spontaneitate, transformare și spiritualitate. Am făcut această paranteză, pentru a aminti că, în tradiția taoistă, psoasul este considerat scaunul sau mușchiul sufletului și locuiește în Dan tien-ul inferior, unul dintre cele mai proeminente centre energetice ale corpului uman. Se spune că un psoas flexibil și puternic ne ajută să ne punem drumul și să ne circulăm energia în tot corpul.

Relația dintre stres și mușchiul Psoas și, modalitatea de eliberare

Stresul, anxietatea și teama sunt de obicei percepute ca probleme de sănătate mentală, astfel încât medicii prescriu adesea medicaţie din sfera psihiatriei. Deși această abordare a ajutat mulți oameni, ar trebui să privim stresul printr-o lentilă mai largă și să ne străduim să înțelegem ce cauzează în primul rând aceste dezechilibre emoționale, inclusiv stresul legat de relația cu mușchiul psoas. Unii specialişti au descoperit că prin deschiderea psoasului cu ajutorul practicilor de detensionare musculo-fasciale, se poate elibera tensiunea nervoasă şi…stresul.

Mulți oameni sunt prinşi în stilul de viață rapid, ritmul alert, care este aşa zisul „Vis american”, caracterizat prin petrecerea celor mai multe zile la o slujbă de birou și, majoritatea nopților petrecând până când soarele răsare, apoi procesul se repetă. Koch consideră că aspectele cronice și tensiunea muşchiului psoas, sunt produse ale acestui stil de viață nesănătos, precum și alte elemente comune ale vieții moderne, cum ar fi scaunele în care stăm, pantalonii și pantofii constrictivi pe care îi purtăm. Dacă mușchiul psoas se contractă continuu ca rezultat al stresului sau tensiunii nervoase crescute, atunci mușchiul devine mai scurt, provocând efecte secundare negative cum ar fi dureri de spate, dereglări ale capacităţii respiratorii, sciatică, probleme cu discurile coloanei, scolioza, degenerarea șoldului, durerea la menstruație, infertilitatea și problemele digestive.

Conexiunea la corpul energetic

Eliberarea şi detensionarea muşchiului psoas, are ca efect umplerea corpului cu energie vindecătoare și, revitalizarea întregii structuri, permițându-vă astfel să vă echilibrați energia pranică ceea ce vă va permite să vă simțiți mai prezenți în acest moment. Stabilitatea structurală adecvată atribuită unui muşchi psoas sănătos permite pranei (energiei) să curgă, fără obstacole, prin tot corpul, permițând astfel distribuirea corectă a energiei vitale. În sensul fizic, atunci când corpul se poate sprijini în sine, mișcarea (şi întregul proces biomecanic) este mai puțin restricționată și necesită mai puțin efort, permițându-vă astfel să deveniți mai tonic, mai energic.

Vechea înțelepciune pentru perioada modernă

Cunoaşterea noastră despre muşchiul psoas nu este nici pe departe o cunoaștere nouă. De fapt, este mai apropiat de înțelepciunea antică care a fost fie pierdută, fie abandonată în timp. Yoga ne arată în mod explicit că unii guru înțeleg importanța eliberării musculaturii psoas contractate. Asanele (posturile) yoga antice, care se practică acum în întreaga lume, se concentrează pe prelungirea și eliberarea mușchilor psoas și restabilirea confortului și a echilibrului întregului corp. Cu o practică consistentă, puteți învăța cum să izolați acest mușchi, care poate avea un efect extrem de util și vindecător pe termen lung.

Yoga constituie o modalitate foarte bună de a vă evalua sănătatea actuală a mușchiului psoas. Există multe poziții, cum ar fi arborele (Vrksasana), postură ce nu poate fi realizată în mod corespunzător dacă psoasul este contractat. Dacă practicați o postură yoga de ședere sau stând în picioare și, vă simțiți tensionați atât în ​​genunchi, cât și în partea inferioară a spatelui (sau în ambele), atunci există șanse mari ca psoasul dvs. să fie îngrădit în mobilitatea specifică, fapt ceea ce necesită mai multă atenție.

Psoasul este un mușchi important, dar adesea necunoscut, este un muşchi care joacă un rol vital în sănătatea fizică și bunăstarea mentală. Efectul cumulat al neglijării acestui mușchi este stresul fizic și mental, tensiunea nervoasă, care se manifestă în societatea noastră ca anxietate, depresie, dureri cronice de spate, dureri de genunchi, stres digestiv, probleme respiratorii etc.

Dacă suferiți de oricare dintre aceste probleme de sănătate sau sunteți în căutarea de a vă reduce sau de a preveni stresul, vă pot ajuta cu proceduri specifice practicilor tradiţionale de detensionare, ceea ce vă ajută la deschiderea muşchiului psoas.

 

Sursa :

https://www.davidwolfe.com/your-souls-muscle-could-be-the-trigger-for-fear-anxiety/

The Psoas: Muscle of The Soul

 

Despre admin

Psiholog-psihoterapeut, terapeut Practici traditionale
Acest articol a fost publicat în detensionare musculara, muschiul sufletului, Practici traditionale. Salvează legătura permanentă.